tirsdag den 27. maj 2014

Førsteplads Til Feminas Kvindeløb!

Da løb er en ting jeg virkelig nyder, valgte jeg at stramme balderne i Søndags og kom hjem med en førsteplads i min aldergruppe 16-20 år, til Feminas kvindeløb. Glad var jeg da i hvertfald og var fuld af overskud efterfølgende. 

Jeg var til Feminas kvindeløb her i Søndags, i Kbh. Jeg fik så lov til at gå hjem med en førstepræmie fra alderen 15-20. Jeg løb 5 km. på 20:28. Jeg er godt tilfreds med tiden, men havde dog regnet med, at jeg skulle havde løbet de 10 km, men da jeg var en af de foreste løbere havde jeg (somehow) overset hvor ruten skillede mellem de 5 og 10 km... Blev dog også lidt overrasket da jeg så målet foran mig, som desværre gjorde at jeg ikke fik et slutspurt. Jeg havde en gennemsnitspace på 04:05.7 Min/K. 

Vejret var ulideligt varmt. Jeg tror dog ikke, at det gjorde det meget bedre, at jeg havde kompressions sokker på. jeg havde starten dagen med den sædvanlige portion havregrød m. frugt og nødder, så jeg var klar til dagens udfordringer. Var så smart, at jeg tilføjede kaffe til morgnens måltid, hvilket måske ikke var det smarteste, da jeg fik mavekramper både før og lidt under løbet. Det var forholdsvis dumt, da jeg kender mig selv godt nok til at vide, at kaffe ikke er noget min mave er vant til. Valgte så, at jeg ville gennemføre med en god tid, så måtte så se bort for kramperne.

Varmen gik hen og blev en fordel efter løbet, da der var dømt max hygge med alle de smagsprøver rundt på pladsen og glade miner fra deltagere og familie.


Deltog du i Feminas kvindeløb? 

Mette

2 kommentarer:

  1. Hvor er du vild!! Tillykke med det! Jeg kiggede på alle løberne og fik næsten selv også lyst til en tur. Det er meget sjældent, jeg løber :) Hvis jeg virkelig pressede citronen, kunne jeg måske komme ned i 23:30-24:00 minutter, så du er pænt foran mig.

    SvarSlet